به وب سایت گروه معدنی و کارخانجات آتی صنعت (لوتوس ماشین) خوش آمدید.

جهت ارتباط در شبکه های اجتماعی 09334660041

دفتر مرکزی: استان البرز، کرج، مهرشهر، خیابان 111، مجتمع تجاری اداری هورمهر، طبقه 6، واحد E6

026-33178 خط ویژه

09126002400

026-33178 خط ویژه

09126002400

دفتر مرکزی: استان البرز، کرج، مهرشهر، خیابان 111، مجتمع تجاری اداری هورمهر، طبقه 6، واحد E6

هیدرو متالورژی (لیچینگ)

   هیدرومتالورژی یا لیچینگ یکی از متداول ترین روش های استخراج برخی فلزات از سنگ‌های معدنی است که شامل استفاده از شیمی معدنی و شیمی آلی برای بازیافت فلزات از سنگ‌های معدنی، کنسانتره‌ها و مواد بازیافتی یا باقی مانده و باطله می‌باشد.

هیدرومتالورژی به‌طور معمول به سه قسمت کلی تقسیم‌بندی می‌شود:

  • لیچینگ:  شامل استفاده از محلول‌هایی برای استخراج فلز از مواد حمل‌کننده‌ی آن می‌باشد. پنج روش متداول استحصال به این روش عبارتند از:  تانک لیچینگ، هیپ لیچینگ، وَت لیچینگ (لیچینگ غرغابی)، لیچینگ اوتوکلاو Autoclave)) و لیچینگ معدن کاری (In-situ)
  • غلیظ سازی محلول و خالص سازی: بعد از لیچینگ معمولاً محلول حاصله باید تحت عملیات غنی سازی قرار بگیرد تا یا غلظت یون‌های فلزی موجود در آن به حد مطلوب برای بازیابی و استخراج برسد و یا یون‌های فلزی نامطلوب از محلول حذف شود. ته‌نشینی، سمانته کردن، استخراج مایع-مایع و تبادل یونی برخی از تکنیک های تغلیظ است که بسته به نوع مواد ، امکانات، هزینه ها و هدف از انجام آن، مورد بررسی قرار گرفته و در طراحی خط تولید به کار گرفته میشوند.
  • استخراج فلز یا ترکیب فلزی: آخرین مرحله در یک فرایند هیدرومتالورژی مرحله­ ی استخراج فلز برای ارائه به بازار و فروش است. البته گاهی در صورت نیاز به فلزی با خلوص بسیار بسیار بالا مراحل پردازش دیگری نیز مورد نیاز است. انواع اولیه استخراج فلز روش‌های الکترولیز، ته‌نشینی و احیاء گازی هستند.